Hoe deze 15 kittens eruit zien heb je nog nooit gezien!

Tsja deze kop is niet zakelijk, hij biedt geen toegevoegde waarde, wellicht op een glimlach na, maar toch scoorden dit soort berichten op social media echt enorm. Miljoenen likes/views. Ik zeg ‘scoorden’, omdat het verleden tijd is. Sowieso wordt er veel minder gedeeld, maar door de nieuwe algoritmen van Facebook worden clickbait koppen als de kop van dit artikel nu ook vermeden. Ook de zogenaamde listicles (zoals bijvoorbeeld de top 15 schattigste kittens) worden vrijwel uitgesloten om op jouw tijdlijn te verschijnen. Zo was het voorheen enorm populair om een like en deel-actie in te zetten. Maar Facebook heeft er een stokje voor gestoken, minder tekst in de afbeelding en weinig vertoningen in het algoritme. Voor bedrijven is het dus steeds moeilijker om hun diensten op bijvoorbeeld Facebook te promoten en haken daarom af. Social media moet je als bedrijf juist niet vermijden, maar er moet wel een strategie opgezet worden om daarin (weer) succes te hebben. Een handleiding van content naar conversie. Je komt er namelijk niet meer met alleen het plaatsen van een projectafbeelding. Voor daadwerkelijke conversie is er veel meer nodig. Ik help je daarbij! Maak snel een vrijblijvende afspraak en boost jouw bedrijf.